You are currently viewing Information som ger kunder mervärde

Information som ger kunder mervärde

Sponsrat innehåll

Finns det inte redan för mycket information på nätet och är det inte lite för sent att bygga en sida som satsar på att ge bra information? Svaret på båda frågorna är att det aldrig kan finnas för mycket information som ger besökare eller kunder mervärde. Det är snarare viktigare än någonsin förr att erbjuda lättöverskådlig information och enkla hjälpmedel.

Digitaliseringen har gjort det lättare att hitta den information som vi är intresserade av, men på webben har det även lett till ett överflöd av information. Det kan vara svårt som internetbesökare att hitta rätt saker som man letar efter och ibland känns det som att det helt enkelt är för mycket att sålla igenom. För trots att det finns många tjänster på nätet är det inte ofta man hittar allt på ett och samma ställe.

Det är vid dessa tillfällen en informativ sida som till exempel Lottoraden.se underlättar. Precis som namnet föreslår är det en sida där spelare kan rätta lottorader snabbt och enkelt. Det går till exempel att rätta alla lottospel och sportspel från Svenska Spel, men även internationella lotterier. För personer som spelar på flera olika lotterier eller sportspel samtidigt är det mycket enklare att kunna rätta alla lottorader på en och samma plats. Dessutom behöver man inte logga in på ett konto för att se den vinnande lottoraden.

Genom att samla flera lotteriresultat på ett och samma ställe skapar de därmed ett mervärde för sina besökare. Det blir till en självklar plats på nätet som spelare går till när de vill få reda på lotteriresultaten utan att behöva logga in, sålla igenom massa information eller navigera flera olika sidor. Dessutom är tjänsten gratis för besökarna.

Lottoraden har även satsat på att informera hur det fungerar med spelsidor som inte har svensk licens, vilket går att läsa om här: https://www.lottoraden.se/casino-utan-svensk-licens. Informationen är neutral och försöker inte påverka läsaren till att göra något, utan fokus ligger just på att ge bra information om något som redan intresserar besökaren.

Om du och ditt företag har en sida som ni vill få mer besökare till kan ni också satsa på att ge bra information som svarar på besökarnas sökfraser. Det är framförallt viktigt på grund av Googles algoritm Panda som ser till att bra textinnehåll och information på sidor främjas och lägre kvalitet hamnar längre ner i sökresultaten. Genom Panda får webbsidans olika sidor en kvalitetsklassificering som är en rankingfaktor. Sidor som vill hamna högre i sökresultaten bör med andra ord satsa på att ha unikt innehåll, bra information och se till att vara användarvänlig.