Krönikor

kronikafront Fokusera på ditt varumärke – DET LÖNAR SIG - Varumärkesfokuserade företag ökar sin lönsamhet. Ett starkt varumärke gör ditt företag mer attraktivt hos kunder och anställda. Men Rom bygges inte på en dag, och det gäller även varumärken, så börja bygga ditt varumärke redan idag!
kronikafront Old school marknadsföring fungerar – så här gör du! - Alla pratar om modern digital marknadsföring, jag också! Men fortfarande är mer än en miljon svenskar rätt så analoga. Vi är alla människor, oavsett digitalisering och sociala medier. Därför får vi inte glömma bort de gamla beprövade metoderna att synas på.
kronikafront Marknadsföring utan pengar – fem steg till framgång - Det behöver inte vara dyrt att marknadsföra sig. Här kommer bra råd i form av fem steg, som endast kräver din tid. Mycket nöje!
kronikafront Så lyckas du med Influencer Marketing - Intresset för Influencer Marketing har skjutit i höjden det senaste halvåret. Anledningen är att fler företag inser fördelarna med det. Vad är det för fördelar? Vad är Influencer Marketing? Hur gör man? Här får du svaren.
kronikafront Marknadsföringens ABC- det börjar med dig - Tänker du att marknadsföring är svårt? Tänk istället att det är lätt som en plätt. Knepet för att lyckas är att utgå från just dig, hålla det enkelt och praktiskt. Här får du min ABC guide till hur du kommer igång, hur jag själv tänker och gör i mitt arbete.
kronikafront Marknadsföring i sociala medier - Vad du än säljer och oavsett vem du säljer till kan sociala medier stärka varumärket och öka försäljningen. Sociala medier finns överallt, vart du än vänder dig. Internet är för första gången den viktigaste informationskällan, enligt en färsk rapport från Internetstiftelsen i Sverige.
kronikafront Marknadsföring är inte längre vad det har varit - Digitaliseringen ändrar spelplanen för alla. Marknadsföring är inte längre vad det har varit, och kommer aldrig att bli det heller. Kundens köpresa ser annorlunda ut idag än för 10 år sedan. Nu googlar vi allt, och om du som företagare inte går att hitta på internet kommer din försäljning att påverkas. Du måste helt enkelt göra dig digitalt synlig.
kronikafront Content marketing – the audience first strategy - Om du har ont om pengar men tålamod är content marketing den bästa vägen till försäljningsframgångar, säger Joe Pulizzi, även känd som gudfadern inom content marketing. Kunderna kommer att fokusera mer på dig och ditt företag och mindre på pris.