Nöjesguiden fick nya huvudägare i maj förra året. Sedan dess har det tryckta magasinet fått såväl ytterligare en edition som ett antal särtryck. I Nöjesguiden Media AB ingår idag utöver Nöjesguiden bland annat också titlarna Bästa Drycker, Totally Stockholm, Totally Gothenburg samt sedan augusti 2017 även Djungeltrumman. Nu läggs alltså Skandinaviens främsta hiphopmagasin Kingsize till i floran.
– Det känns som att vi hittar bra synergier med vår produktflora, säger Stefan Hallenius som är vd för HKM och huvudägare av Nöjesguiden Media.
Såväl chefredaktör Tobias Carlsson som Matthias Sjödin som är marknadsansvarig följer med till den nya organisationen.
– Cirkeln är sluten, jag började min karriär på Nöjesguiden för snart 18 år och startade sedan Kingsize. Att nu komma tillbaka med Kingsize till Nöjesguiden Media 14 år senare kommer bli riktgt kul. Det är både en nytändning och utmaning att göra sällskap med Nöjesguidens kunniga och drivna team, där vi säkerligen kommer få goda synergieffekter på kort och lång sikt, säger Matthias Sjödin.
I samband med övertagandet relanseras också den tryckta utgåvan av Kingsize. Magasinet kommer att komma ut fyra gånger per år med start under första halvan av 2018. Kingsize grundades 2004 och har förutom magasinet även ordnat en årlig musikgala med samma namn.
HKM Media Group är även partner med Affärsstaden Media AB genom samarbetet med Affärsstaden Marknad East Sweden och Marknad Örebro. HKM Media Group driver även tidningar såsom Utmärkt, Handelsstaden och Nollnitton.