Mjuka värden med Marknadsbyrån

Marknadsbyrån är en effektiv produktionspartner för allt inom tryck, expo, och profilprodukter. De har ett tydligt hållbarhetstänk som får kundernas och leverantörernas syn på vad som är bra och inte, att förändras till det bättre. Marknadsbyrån är ett växande företag i ständig förändring – hela tiden. De vill vara ledande vad det gäller hållbarhet och siktar på en omsättning på 30 miljoner kronor inom tre år.

Läs mer om artikeln Mjuka värden med Marknadsbyrån
Foto: Björn Lisinski. Från vänster: Tobias Johansson Kund- och hållbarhetsansvarig, Johan Aronsson, VD, Marknadsbyrån.

90-talisten är en konsument ut i fingerspetsarna

Anders Parment är generationsforskare och doktor i marknadsföring. I sin forskning har han tittat på hur 90-talisterna skiljer sig från tidigare generationer. Han menar att det mesta handlar om den curling som den generationen fått, både hemma och av samhället. Anders är en av föreläsarna under Almedalsveckan. Där ska han föreläsa om 90-talisterrna och deras krav på omvärlden i East Swedens arena. Hans föreläsning sker i samband med en diskussion om hur arbetsgivare i regionen kan locka till sig arbetskraft. Eftersom 90-talisterna inte tar vilket jobb som helst är det upp till arbetsgivarna att ge dem det de vill ha för att få anställa de bästa. För att locka rätt personer behöver man veta vad de vill ha och det är här Anders kunskap och forskning kommer in.

Läs mer om artikeln 90-talisten är en konsument ut i fingerspetsarna
Anders Parment

Ny satsning i Almedalen från Norrköpings kommun

Anne Revland, Näringslivsdirektör på Norrköpings kommun är en av de som kommer att delta i Almedalsveckan. Norrköpings kommun kommer att finnas representerade i Business Arena, som är fastighetsbranschens mötesplats. Ett flertal stora aktörer inom fastighetsbranschen kommer att finnas representerade tillsammans med några kommuner, några stadsbyggnadskonsulter och andra intressenter i branschen. Fokus ligger på stadsbyggnad och utveckling.