De östgötska profilerna Jörgen Rundgren och Carl Selling har skrivit en bok med konkreta verktyg och stöd för alla som kommunicerar budskap i traditionella media och inte minst på olika sociala media. Ska jag ha olika profil för min person och mitt varumärke, hur ska jag agera om det uppstår en kris på arbetsplatsen mm. Det och mycket annat vill författarna ge dig vägledning om.

Vid en inspirationsföreläsning på Cleantech Park i Linköping under tisdagen presenterade Jörgen Rundgren och Carl Selling sin nya bok Mediehjälpen – Din guide till sociala medier och massmedia.

Samtidigt inbjöds deltagarna till att aktivt medverka i samtalet om hur vi ska hantera våra företags och privata varumärken. Som författarna säkert önskat dök det genast upp frågor som ”hur skiljer man på privata och offentliga inlägg”, – det är okej att blanda, men du ska vara medveten om att du gör det säger Jörgen.

Samtalet fortsatte med ”vad händer om jag syns i fel sammanhang”, ”hur kan jag styra vem som ser vad när jag publicerar på Facebook”.

Boken innehåller kapitel som: Hanterar krisen – Vad har nyhetsvärde – Synas i offentligt ljus – Lyckas med sociala medier i bruset – Skriv så folk förstår – Visuell kommunikation ger dig uppmärksamhet – Medierelationer – Kommunikationsplanering –  Varumärkesbyggande och Världen krymper.

– Vår bok ska vara ett stöd för den som vill känna sig trygg som ledare när man behöver kommunicera med journalister, anställda eller samhället i övrigt, säger Carl Selling, medievetare, kommunikationskonsult och nu också författare.

– Det är högaktuellt och helt nödvändigt för politiker och andra offentliga personer att kunna hantera medier, säger Jörgen Rundgren som är tidigare heltidspolitiker i Norrköpings kommun och van att vara i den mediala hetluften.

Numera driver författarna egna verksamheter där de jobbar som konsulter och utbildare inom PR, kriskommunikation och sociala medier.

Info om boken hittar du här Addera kommunikation

Carl Selling och Jörgen Rundgren

Carl Selling och Jörgen Rundgren