You are currently viewing Uppmanar till frivilliga “elavbrott”!

Uppmanar till frivilliga “elavbrott”!

Undersökningen är genomförd av undersökningsföretaget CMA på uppdrag av elbolaget Bixia som under sommaren har lanserat facebook-testet ” Ta ett elavbrott ”.

– Vi har många kunder mellan 30 och 45 år och vet att de ofta har hektisk vardag och svårt att få ihop livspusslet. Därför vill vi uppmuntra till att ta små elavbrott i vardagen, att koppla ur helt enkelt. Samtidigt som vi kopplar ur sparar vi el och energi och då kan den förnybara elen räcka till fler, säger Jenny Johnson, chef Varumärke/marknad på Bixia.

Även de yngre, mellan 18 och 29 år, tycker inte att de ägnar tillräckligt med tid till sina relationer. Medan siffrorna sjunker bland de äldre.

Uppmuntrar frivilliga elavbrott
Testet ”Ta ett elavbrott” på facebook har uppmärksammats och delats av många och Bixia hoppas att det ska bidra till att man får upp ögonen både för var man lägger sin egen energi och att spara energi.

– Som elbolag vill vi förstås sälja el. Men vi vill bara sälja den el som är närproducerad och som kommer från sol, vind eller vatten. Idag räcker inte den förnybara elen till alla, därför vill vi, bland annat genom det här testet, uppmuntra till små frivilliga elavbrott, säger Jenny Johnson.

Källa: www.bixia.se