Tack vare ett affärsresultat som överträffade förväntningarna och en stark utveckling i bolagets kapitalförvaltning landade bolagets resultat på 1 010 miljoner kronor.
– Det känns otroligt bra att vi gör ett så starkt resultat och kan lämna åter 300 miljoner till våra kunder. Vi jobbar varje dag för att skapa trygghet och möjligheter för östgötarna och 2019 var ett år med flera stora och omskakande händelser runt om i länet, då vår organisation sattes på prov. Jag är väldigt stolt över hur vi lyckades ta hand om de drabbade kunderna där och då. Nu kan vi också ge dem återbäring, säger Stefan Nyrinder, vd på Länsförsäkringar Östgöta.
2019 hanterade Länsförsäkringar Östgöta över 82 000 skador och den totala skadekostnaden landade på drygt 1 100 miljoner kronor, vilket är i linje med vad man hade förväntat sig.
Det gångna året var även ett bra år för Länsförsäkringar när det gäller kundnöjdhet. Enligt Svenskt Kvalitetsindex hade man de mest nöjda kunderna inom flera områden. Nationellt har Länsförsäkringar bland annat högst kundnöjdhet för både försäkring och bank och för såväl företag som privatpersoner.
– Att våra kunder är nöjda och känner sig trygga är det mest överordnade målet för oss. Vi kommer att satsa allt för att finnas för östgötarna lång tid framåt med starka erbjudanden inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling, avslutar Nyrinder.