Dagens kassabransch upplevs av kunderna som en djungel. Och det med rätta. 100-tals mindre kassaleverantörer, ungefär en per kommun, levererar varje dag gårdagens teknik till skyhöga priser.
– Kassabranschen är en bidragande faktor till att småföretagen på gågatan har svårt att konkurrera med e-handeln och de stora kedjorna. Det här är en bransch som måste bli bättre på att leverera moderna lösningar till rätt pris och på schyssta villkor, säger Daniel Rasmussen VD för Onslip.
Det är framförallt tre brister i kassabranschen som Onslip vill förbättra:
- Branschen måste börja redovisa sina priser öppet och utan dolda avgifter så att kunderna enkelt kan jämföra och hitta rätt lösning till rätt pris.
- Branschen måste bli bättre på att leverera lösningar som inte bara tar betalt utan faktiskt hjälper kunderna att utveckla sina företags konkurrenskraft.
- Branschen måste ta kundvård på större allvar och erbjuda grundläggande service som support året runt och öppet köp när kunden inte är nöjd.
Onslip expanderar kraftigt och har en stark tillväxt. Från 2012 till 2015 tredubblades omsättningen samtidigt som kundnöjdheten ligger på 98%. Bolaget kommer använda nyemissionskapitalet till fortsatt expansion och acceleration av produktutveckling för alla Sveriges småföretagare.
Onslip är Sveriges ledande leverantör av enkla och moderna kassalösningar. Bolagets uppgift är att höja standarden i kassabranschen med marknadsledande lösningar, bättre villkor och personlig rådgivning. Med Onslip får alla restauranger, frisörer och butiker på gågatan inte bara marknadens i särklass med prisvärda kassalösning utan också inbyggda funktioner för e-handel, kundkampanjer, och kundlojalitet på köpet. Bolaget hanterar idag närmare 15 miljoner köptillfällen värda över 3 miljarder SEK årligen.
Källa:www.onslip.com