– Det är otroligt roligt och smickrande att så många vill vara med och göra filmen möjlig. Visst hade vi hoppats på ett stort genomslag, men att det skulle ske i denna utsträckning hade vi aldrig vågat drömma om. Det är jätteroligt att våra fans möjliggör detta projekt och vi är tacksamma och glada över publikens engagemang, säger Albin Pettersson, Crazy Pictures.
Efter att ha nått sitt ursprungliga mål har nu Crazy Pictures lagt till fler delmål i kampanjen, vilket möjliggör för publiken att ta del av ännu mer innehållet som skapas i samband med filmen.
Crazy Pictures beräknas börja spela in långfilmen Den blomstertid nu kommer februari 2016 och filmen beräknas ha biopremiär hösten 2017. Trailern har setts över 140 000 gånger på nätet och många fans har uttryckt sin entusiasm över filmen. Bland annat har användaren Cyano Link skrivit: “Tack så mycket för att ni tar er tid med filmerna och gör dem till… Till.. DE BÄSTA FILMERNA JAG HAR SETT! Fortsätt så här och ni kommer att komma upp i världsklass!”.
– Både Poesi för fiskar och Den blomstertid nu kommer visar vilken enorm kreativ kraft som finns bland svenska YouTube-kreatörer, där Crazy Pictures står i främsta ledet och visar framtiden för svensk filmproduktion, säger Niklas Odén, partner manager, United Screens.
Crazy Pictures är ett filmkollektiv baserat i Norrköping. Tidigare i år släppte Crazy Pictures sex kortfilmer på sin YouTube-kanal, som ingår i United Screens premiumnätverk på YouTube. Kortfilmerna blev bland annat nominerade till Tribeca Film Festival, Svenska Humorpriset samt visades på SVT. Totalt har Crazy Pictures kortfilmer på YouTube blivit sedda över 12 miljoner gånger. Nyligen blev Crazy Pictures signade av Hollywoods största managementbolag.