Vid en inspirationsföreläsning på Cleantech Park i Linköping under tisdagen presenterade Jörgen Rundgren och Carl Selling sin nya bok Mediehjälpen – Din guide till sociala medier och massmedia.
Samtidigt inbjöds deltagarna till att aktivt medverka i samtalet om hur vi ska hantera våra företags och privata varumärken. Som författarna säkert önskat dök det genast upp frågor som ”hur skiljer man på privata och offentliga inlägg”, – det är okej att blanda, men du ska vara medveten om att du gör det säger Jörgen.
Samtalet fortsatte med ”vad händer om jag syns i fel sammanhang”, ”hur kan jag styra vem som ser vad när jag publicerar på Facebook”.
Boken innehåller kapitel som: Hanterar krisen – Vad har nyhetsvärde – Synas i offentligt ljus – Lyckas med sociala medier i bruset – Skriv så folk förstår – Visuell kommunikation ger dig uppmärksamhet – Medierelationer – Kommunikationsplanering – Varumärkesbyggande och Världen krymper.
– Vår bok ska vara ett stöd för den som vill känna sig trygg som ledare när man behöver kommunicera med journalister, anställda eller samhället i övrigt, säger Carl Selling, medievetare, kommunikationskonsult och nu också författare.
– Det är högaktuellt och helt nödvändigt för politiker och andra offentliga personer att kunna hantera medier, säger Jörgen Rundgren som är tidigare heltidspolitiker i Norrköpings kommun och van att vara i den mediala hetluften.
Numera driver författarna egna verksamheter där de jobbar som konsulter och utbildare inom PR, kriskommunikation och sociala medier.
Info om boken hittar du här Addera kommunikation