Amra vinner Di Digital Startup Tour 2016
Amra vann delfinalen i Linköping och i torsdags kväll tog dom hem förstaplatsen vid finalen i Stockholm, första pris är bland annat 1 000 000 kr i annonsbudget. En marknadskampanj i Bonnier News digitala kanaler (DN, Di, Expressen) till ett sammanlagt värde av en miljon kronor. Bolagets kunder är sjukhus runt om i världen och man samarbetar bland annat med läkemedelsjätten Pfizer. Just nu söker bolaget 100 miljoner kronor i riskkapital för att utveckla sin tjänst och lansera den på bred front i USA.
– Vårt mål är att, baserat på din kroppsprofil, kunna bedöma din risk för allvarliga sjukdomar som hjärtinfarkt, diabetes, leversjukdom och andra metabola sjukdomar. Och att sen hjälpa sjukvården att prioritera vilka som ska behandlas, säger Tommy Johansson.
Om vinsten säger Tommy vidare, – ofta är det mycket fokus på startup bolag i Stockholm, jag tycker det är extra roligt att det är ett Linköpingsbolag som vinner. Dom stora investerarna flockas i Stockholm. Bland annat Saab och Universitet är orsaken till att vi är duktiga på hitech och till exempel digital bildbehandling i Linköping säger Tommy Johansson.