Malin Waldén har länge drömt om att driva ett eget bolag inom hälsa och välmående. Helgen den 29 februari och 1 mars är det premiär för hennes tänkta årliga arrangemang Norrköpings Hälsohelg i Stadium Arena.
-Jag hoppas på ett högt antal utställare och målet är 4000 – 5000 besökare de två dagarna, säger hon.

Den 28-åriga östgötskan – född och uppvuxen i Valdemarsvik, men numera boende i Norrköping – har flera års erfarenhet inom sälj och marknadsföring.
Men nu kastar hon sig in i något nytt.
Dels att för första gången uppfylla drömmen att driva ett eget bolag – och dels genom att arrangera en ny typ av mässa i Norrköping.
– Man måste våga för att vinna. Det är både kul och spännande med ett helt nytt koncept, ler Malin Waldén.
Namnet är Norrköpings Hälsohelg – och i det ligger allt inom hälsa, träning och välmående.
– Jag vill att eventet ska vara intressant för alla, gammal som ung, med förhoppning att du som besökare ska finna inspiration till en hälsosammare livsstil.

Malins ambition är att skapa ett event som ska locka en så bred publik som möjligt.
– Potentiella utställare för mässan är företag som har produkter och/eller tjänster inom allt som har med hälsa och välmående att göra. Det kan vara bland annat spaanläggningar, gym, hotell & konferens och hälsokostbutiker, inleder hon.
– Men också exempelvis sådant som förenklar vardagen för människor – som livsmedelsbutiker och städfirmor. I dag finns det möjlighet att beställa färdiga matkassar på nätet för hemleverans och tabun att ta städhjälp i sitt hem har ju försvunnit – då det är svårt att hinna med allting. Allt sådant bidrar ju till mindre stress och ökat välmående.
Det har blivit allt vanligare att handla på nätet med åren.
– Men relationer skapas bäst ansikte mot ansikte – och därför är jag övertygad om att en mässa där kunderna och företagen möts och kunderna får känna och klämma på produkterna och ställa frågor till företagen som då får direkt feedback att ta med sig för kommande produkter och projekt, kan vara mycket betydelsefullt, inte minst för e-handelsbolagen.

Mässan är till för aktörer i alla storlekar – och Malin hoppas att även många lokala företag vill delta.
– Mitt mål är mellan 4000 och 5000 besökare under premiärhelgens två dagar. Hälsa, träning och välmående är något som berör oss alla och det kommer ständigt nya trender och aktörer på marknaden.

Hittills har Malin fått mycket positiv respons.
– Det märks att det finns ett tomrum att fylla och att många tror på idén. Potentialen är stor att det här kan bli ett årligt arrangemang och det är det jag kommer att sträva efter.
Det sker även en hel del aktiviteter och föreläsningar under mässan.
– Det kommer att finnas kända profiler och föreläsare på plats, säger Malin Waldén.

 

TEXT: Joakim Löwing
FOTO: Elina Sazonova/Pexels