You are currently viewing Ökat samarbete mellan Vätternrundan och Motalas näringsliv
Vätternrundan

Ökat samarbete mellan Vätternrundan och Motalas näringsliv

Till Cykelveckan 2016 utökar Vätternrundan samarbetet med det lokala näringslivet ytterligare genom att införa en ny möjlighet för lokala företag att direktsälja till deltagare inom arenaområdet.
– Vi kallar området “local sales” berättar Vätternrundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt och välkomnar ett lokalt utbud som kompletterar sponsorernas. Exempelvis kommer man där kunna hitta lokalproducerade godsaker och blommor.

Sjöstadsprofil i tältform
Motalas näringslivsbolag – Tillväxt Motala AB – stärker dessutom upp genom att samla ett större antal lokala besöksnäringsföretag i ett gemensamt utställartält för att profilera Motala, Östergötlands sjöstad.

Erbjudandet i ”Motalatältet” fokuserar på upplevelser till den aktiva, sportiga och friluftsälskande besökaren och blir också en naturlig uppföljning av en liknande satsning tidigare under våren på Vildmarksmässan i Stockholm.
– Tack vare Motalas naturtillgångar i form av vattendragen och naturen i kombination med arrangemangstraditionen ges utrymme för produkter inom både avkoppling, naturnära äventyr och träningshelger. Vi har ett starkt erbjudande och det känns toppen att kunna visa detta för Vätternrundan besökare på ett samlat sätt, konstaterar Jessica Hallros, Turistchef på Tillväxt Motala AB.

Torgfest under planering
Just nu pågår också planering för ett initierat samarbete mellan Vätternrundan och lokala krögare som hoppas kunna erbjuda en publikvänlig fest på Stora torget under evenemangsdagarna, en fest för både besökare och Motalabor.

Cykelveckan med Minivättern, MTB-Vättern, Tjejvättern, Halvvättern, Vättern GP och Vätternrundan arrangeras 2016 under perioden 10-18 juni och förväntas locka över 70 000 besökare till Motala.

 

källa: tillväxt Motala