Linköping City Airport har tecknat ett samarbetsavtal med Annonsbolaget i Göteborg AB angående försäljning av reklam på flygplatsen.

Linköping City Airport har tecknat ett samarbetsavtal med Annonsbolaget i Göteborg AB angående försäljning av reklam på flygplatsen.

En flygplats erbjuder många möjligheter att exponera sitt varumärke i en dynamisk och positiv omgivning. Målgruppen flygresenärer är unik. Uppemot 170 000 resenärer kommer att passera flygplatsterminalen under 2015. Dessutom besöker många människor flygplatsen för att lämna eller ta emot resenärer, för att ha möten, äta i restaurangen eller delta i något av de event som arrangeras. Detta är en miljö där det alltid rör sig folk där reklambudskap exponeras effektivt.

”Vi märker att intresset ökar för att synas hos oss på flygplatsen och genom samarbetet med Annonsbolaget kan vi utveckla denna del av vår verksamhet.” Camilla Lejon, VD, Linköping City Airport.

Annonsbolaget har lång och gedigen erfarenhet av den här typen av verksamhet och ansvarar sedan tidigare för försäljning av flygplatsreklam på Stockholm-Skavsta Airport, Jönköping Airport och Stockholm Västerås Flygplats samt på flygbolaget Nextjet.

Vi tycker att marknaden i Linköping ser spännande ut och med fyra flygplatser i portföljen ser vi nu fram emot spännande synergier för våra kunder och uppdragsgivare säger Pål Vireberg grundare och VD i Annonsbolaget i Göteborg AB.

För mer information:

Camilla Lejon, Linköping City Airport 0725-29 74 56