24Rental i Västervik AB har 1 april 2019 förvärvat franchisekonceptet 24Rental.se inklusive digitala system av Gordion AB i Halmstad. I och med köpet tar man även över ägandet av bokningssystem och samtliga hyrkiosker. 24Rental i Västervik AB kommer nu i egen regi att starta tre nya stationer under våren. Först ut under maj månad blir Väla köpcentrum i Helsingborg, tätt följt av Karlskrona samt Åtvidaberg.

24Rental får nya ägare och satsar på framtiden!

– Konceptet 24Rental ligger helt rätt i tiden. Med dagens nya synsätt på hållbarhet blir delningsekonomi för många mer och mer självklart. Att hyra ett släp när man behöver det istället för att köpa ett är inte bara en ekonomisk fråga utan även en attitydfråga. Vi ser även en utveckling där företag som till exempel hantverksföretag kommer hyra släp vid behov istället för att köpa och äga egna släp. Att äga ett släp innebär besiktning, försäkring och däckbyten. Lägger du ihop alla faktorer så är hyrsläp hållbart, effektivt och lönsamt – både privat och för företag, säger Ragnar Åhgren på 24Rental.

Under 2019 kommer 24Rental omvandlas till en renodlad franchisekedja och erbjuda alla fördelar med en gemensam strategi och marknadsföring. 24Rental räknar med att kunna ta in nya franchisetagare från september 2019. Ambitionen är att växa och stärka varumärket 24Rental.se i hela Sverige och Norden. 24Rental kommer att uppdatera och förbättra det digitala systemet för att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för kunderna och för de som driver stationer. Därför tittar 24Rental även på en helt ny applösning som möjliggör uthyrning utan hyrkiosk. Även olika betalningslösningar finns med i planerna för konceptet 24Rental. Brenderup är 24Rentals nya gemensamma leverantör av hyrsläp. De nya släpen kommer enbart skyltas med 24Rentals grafiska profil så de ser likadana ut oavsett vart i Sverige man hyr.

Målsättningen är att 24Rental till år 2023 ska vara 50 stationer runt om i Sverige.

– Vi är nu inne på femte året för vår station i Västervik, där vi precis nyligen bytt till nya vagnar från Brenderup. Vi har haft en bra utveckling på alla våra stationer och legat på ca 30% ökning varje år, säger Jörgen Kalmerfjord. Genom det nya franchisekonceptet ser vi stora möjligheter att tillsammans växa och förstärka varumärket 24Rental.se.

Källa: www.24rental.se