Self storage-operatören Servistore med lokala rötter i Linköping satsar hårt på att förändra sin marknad. Den 1 juli lanserar Servistore en för branschen helt ny tjänst som ska göra det ännu enklare för konsumenter att skaffa ett förråd.

I år firar det lokala företaget Servistore tio år i branschen för self storage och har hittills etablerat sig även i Jönköping och Örebro, med fler orter som följer. För den oinvigda är self storage benämningen på en säkrare form av förråd för privat- och företagsmarknaden. Det här är en bransch som växer otroligt fort, i synnerhet i städer där nyproduktionen av bostäder är hög.

– Man skulle kunna säga att vi under våra första tio år har lagt fundamentet för vad Servistore är idag, men vi har den stora resan framför oss. Vi kommer att växa på befintliga orter, men även nya sådana och långsiktigt positionera oss som en av de starkare operatörerna i vår bransch, säger bolagets Vd Ivan Elgstrand. Vi brinner verkligen för self storage och är beslutsamma om att göra ett ordentligt avtryck i vår bransch genom att driva utvecklingen framåt och ständigt hålla kunden i fokus. Man måste ha respekt för sina kunder, fortsätter Ivan.

Den 1 juli så lanserar Servistore en för branschen helt ny tjänst som ska göra det ännu enklare för konsumenter att skaffa ett förråd, oberoende av om personal finns på plats för att hjälpa till med tillträdet. Först ut med lösningen blir verksamheten i Linköping och Örebro, följt av Jönköping senare i år.

– Det här tycker vi själva är väldigt spännande och hoppas med detta att kunna sätta standarden för en tjänst som inom ett par år förmodligen kommer att vara en självklarhet för de flesta operatörer. I grunden är det en tjänst där kunden är mer självförsörjande och i praktiken då ska kunna boka, betala och tillträda ett förråd inom loppet av ett par minuter via vår hemsida. Det här ligger i linje med hur vi uppfattar att del av vår befintliga och framtida marknad vill konsumera den typen av tjänster som vi erbjuder. För alla våra framtida etableringar så kommer detta att vara standard för oss. För den som är nyfiken publiceras mer information löpande på vår hemsida men även i sociala medier, avslutar Ivan.

Källa: www.servistore.se